pondelok 6. februára 2012

Nikon D800 - je to isté!



Už je to oficiálne a hlavne 100% isté. Krásne nové telo s 36Mpx. HD videom, pekným AF a veľkým hľadáčikom! To rozlíšenie bude do ateliéru a na krajinu geniálne. Viacej ma ani nemohli potešiť, pred pár mesiacmi som prešiel z 21 Mpx Canon EOS 5D MkII na Nikon D700 (kvôli AF a reportáži a veru oplatilo sa). No predsa len, tých 12 Mpx je niekedy trochu málo v ateliéri a na retuš tiež by mohlo byť viacej... Tých nových 36Mpx na D800 mi už asi bude stačiť:)

Rozlíšenie 36,3 Mpx (7360 x 4912) CMOS senzor
Základný rozsah ISO 100-6400, (možnosť nastaviť aj ISO 50 - 25 600)
Závierka stavaná na 200 000 cyklov
Full HD video 1080p
3,2 " LCD monitor s 921 000 bodmi
Sériové snímanie 4 snímky za sekundu (6 snímok v DX režime)
Dva sloty (na CF a SD karty) - cool!

Pekný upgrade nielen pre profíkov!
Osobne sa mi páči viacej dizajn aj ergonómia D800 ako pri staršia D700. Poloha spúšte a tiež rozmiestnenie voličov je podľa mňa lepšie. Veľké plus je 100% hľadáčik, dva sloty na pamäťové karty (SDHC a CF). Veľa fotografov poteší aj HD video. Obrazová kvalita je podla všetkého perfektná aj na ISO 3200, (podobne ako pri D700). Pre mňa je veľmi dobrou novinou natívne ISO 100 a voliteľné ISO 50, pretože veľa fotím v ateliéri, kde sú mi svetlá často až príliš silne. Ide teda o pekný nový fotoaparát, ktorým Nikon zamúti vodu na trhu pretože zatiaľ nemá žiadnu konkurenciu.

Začínam teda šetriť. Viacej nájdete na NikonRumors ako vždy.

http://nikonrumors.com/2012/02/06/nikon-d800-official-pictures-leaked.aspx/#more-32716

12 komentárov:

  1. sak a niesi ty canonostia ? .. podla mna sa urcite oplati pockat do aprila na 5D3

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Nie, svoje 5D II a všetko na Canon som predal - malo už moc nalietané aj ked bolo v perfektnom stave, teraz má kúpené už Nikon D700 + prísluško (s ním fotím najviac, reportáž, portréty, svadby výlety občas aj ateliér) a Fuji X100 (reportáž, cestovanie, výlety, portréty) v ateliéri a produkty + ked potrebujem 20Mpx fotím redakčnýnm Canonom 5D II. záleží čo mi viacje vyhovuje:)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. dobry podvecer, chcem sa opytat, ci robite aj kurz fotografovania a ak ano, kolko stoji, dakujem

    OdpovedaťOdstrániť
  4. ano, dakujem za opýtanie, robím aj kurzy niektoré v rámci www.ephoto.sk a niektoré v rámci www.skolafotografie.sk kde si môžete pozrieť aj termíny a obsah v programe, na tento sú ešte asi voľné miesta:
    http://www.skolafotografie.sk/blade/c134/portret-tradicne-aj-nove-pristupy-svietenia.html?kurz=54

    tie skoršie termíny kde lektorujem sú už full.

    Tento rok by som chcel usporiadať aj niekoľko cenovo dostupných workshopov pre rôzne náročných fotografov ktoré by mali prebiehať v Nitre, práve s partnermi pripravujem program a ďalšie technické drobnosti:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. dakujem Vam za odpoved, ale ten kurz sa kona v BA, robite nejake kurzy aj v NR? alebo robite kurzy aj pre dvoch ci troch ludi, ci len skupina?

      Odstrániť
    2. a zabudla som podotknut, ze ide o zakladny kurz pre zaciatocnikov, pretoze fotky z dovolenky su neni take, ake by som chcela...dakujem

      Odstrániť
  5. Dobry podvecer, vcera som sa Vas pytala, ci robite nejake kurzy aj v Nitre v aprili a ci robite len vo velkych skupinach ci aj individualne...som iba zaciatocnik a ked chodim na dovolenky, tak tie fotky su neni nejak pekne...a kolko by vysiel takyto kurz? dakujem pekne, Iva

    OdpovedaťOdstrániť
  6. pozdravujem - ak chcete rýchlu odpoved píšte prosím na mail čo je v kontakte, blog riešim iba keď mám čas a potom to takto vyzerá:) Pripravujeme s kolegom aj sériu WS v Nitre, verím že si z ponuky vybriete, práve dávame dokopy termíny. WS budeme robiť pre menší počet ľudí v skupine - cca od cca 4-8 ľudí aby sme mohli riešit výučbu individuálne a aby si návštevníci pri fotení neprekážali.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. dobry den...chcem sa opytat, kedy robite v NR kurz aj pre zaciatocnikov? a kolko bude stat? dakujem

    OdpovedaťOdstrániť
  8. pozdravujem, nastala mensia zmena plánu, v Nitre je v tomto období dosť malý dopyt po WS, preto z pohľadu rentabilnosti je v tomto čase zmysluplná Bratislava kde robím fotokurzy cez partnera www.skolafotografie.sk kde lektorujem.

    Do buducnosti (v časovom horizonte niekoľko mesiacov) kurzy v Nitre nevylučujem, no predpokladom by však bola plná obsadenosť :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dobry den,
      chcem sa opytat, ci stale nerobite kurzy v NR...

      Odstrániť
  9. Pozdravujem - ešte stále som sa neodhodlal:-) spolupracujem zatiaľ výlučne s www.skolafotografie.sk (oni sa starajú o celú administratívu), ale chystám sa na jar urobiť v spolupráci s www.trafacka.sk jeden alebo aj viacej workshopov v NR a okolí.

    OdpovedaťOdstrániť