štvrtok 23. februára 2012

(MyWork) Timo B&W






Včera som si veľmi rád vyskúšal v redakcii ephoto.sk objektív značky Samyang 35mm F1,4 AS UMC pri fotení portrétu v exteriéri. Na manuálne zaostrovanie som si musel chvíľu zvykať, no nie je to neriešiteľný problém, najmä ak vám správnosť zaostrenia potvrdí AF modul z Nikon D700 a vizuálnu kontrolu poskytne veľký hľadáčik. Hodí sa predovšetkým na inscenovanú a uváženú prácu ako štylizované portréty, módu, zátišia, krajina a podobne. Objektív je obrazovo porovnateľný s tým najlepším čo je na trhu - Nikkorom AF-S 35mm F1,4 G. Samyang je rovnako ostrý v celej ploche obrazu a má veľmi podobné podanie bokehu.

Tieto obrázky som fotil len s dostupným svetlom. A to ostrejšie svetlo na niektorých fotkách je slnko náhodne odrazené od vyklopeného okna...

Objektív Samyang 35mm F1,4 je veľmi zaujímavý, s krásnou kresbou a bokehom (a cenou pod 400 Eur), ale na reportáž a moje použitie budem naďalej používať Nikkor AF 35mm F2 D, kvôli jeho rýchlemu a presnému autofokusu a tiež jeho malým rozmerom. Moju podrobnú recenziu na túto rozmernú a ťažkú kórejskú 35-ku od Samyangu, nájdete tu:
http://www.ephoto.sk/fototechnika/recenzie/objektivy/samyang-35mm-f14-as-umc---pomaly-ale-kvalitne/

1 komentár:

  1. Ta čtvrtá fotka - opravdu skvost, myslel bych si že je to snad fotomontáž, parádně řízlá

    OdpovedaťOdstrániť