štvrtok 3. marca 2011

Mel Ramos, Roy Lichtenstein & Trude Fleischmann in Vienna

Ospravedlňujem sa všetkým za dlhšiu odstávku na mojom blogu...

No mal som to šťastie, že som mohol stráviť predĺžený víkend vo Viedni. Väčšinu voľného času sme okrem kávičiek, prechádzok a leňošenia venovali kultúre. Vydarenú ponuku výstav nájdete už ako tradične v Albertine. Nenechajte si ujsť súbory diel, ktoré vytvoril Roy Lichtenstein a Mel Ramos. Tieto dve samostatné výstavy ma asi najviacej oslovili dozvedel som sa veľa nového. Sú pekným uceleným súborom prác, ktorý ponúka podrobý pohľad na tvorbu týchto dvoch autorov.


Vizuálne vyčerpaný som ešte nakoniec prebehol Der Blaue Reiter - bohužiaľ toto už nie je úplne moja šálka kávy (až na niektoré výnimky ako Paul Klee a pod. - tohto som si fakt užil: ). Ide však o opäť o výnimočne zostavený prehľad prác a prezentovanie myšlienok tejto skupiny maliarov, takže by bolo priam barbarstvo nejsť si pozrieť pôvodné práce umelcov, ktorých tvorbu sme na škole odbili pár vetami.

http://www.albertina.at/jart/prj3/albertina/main.jart


Naozajstným potešením a prekvapením bola však výstava prác medzivojnových viedenských fotografiek s názvom Trude Fleischmann - Der selbstbewusste Blick. Okrem Trude si tam môžete pozrieť viaceré autorky, ktoré prevádzkovali svoje ateliéry v medzivojnovej Viedni. Myslím, že ak chcem robiť dobré moderné fotografie stačí si zobrať príklad od týchto žien / fotografiek spred takmer storočia. Pózy, svietenie, komponovanie - to všetko je často viacej avantgardné ako dnešné preretušované a módne editoriály v prestížnych časopisoch. Výstava je v priestoroch Wien Museum na námestí Karlsplatz.

http://www.wienmuseum.at/de/ausstellungen.html?tx_wxexhibition_pi1[showUid]=198&cHash=b75ed0ad58




Všetky zábery sú z kompaktu Canon Powershot A590 IS, ktorý je mojím digitálnym zápisníkom už niekoľko rokov. (Nočné fotky fotené bez statívu...)



1 komentár:

  1. pravidelne cakam a tesim sa na novinky na tvojom blogu... foto atelier, reportaze, zaujimave web stranky inych autorov atd. VYNIKAJUCE VZDY !
    p.s. aj ked nekomentujem tak neustale sledujem :)
    Millis

    OdpovedaťOdstrániť