streda 28. januára 2009

Ach zase tie peniaze a technika...

V minulom príspevku som hovoril nieco o tom ako sa už neplánujem zamýšlať nad technikou. Bohužiaľ, bolo to len moje zbožné prianie. Veľmi sa mi páči výstup z Canonu 5DII až tak že som sa rozhodol, že si ho kupim. Budu nejake peniažky, tak som sa rozhodol investovat teraz do skiel: 24-70L je jasná voľba aj 50/1,4USM Používať ich spočiatku na EOS 40D ku ktorému mám blesk 580EXII, macro sklo 100/2,8 a nejake plastove setove zoomy pokryvajuce rozsah 18-55 a 55-250mm.

Bohuzial v Canone a jeho sklách sa vôbec nevyznám a spekuloval som nad rozsahom 70-200. Predsa len na FF bude velmi potrebne mat aj tento rozsah. No po zhliadnutí testov som dospel k záveru ,ze v tomto rozsahu nekupujem nic, najskôr kupim telo 5DII a vyskusam nejake sklo 70-200 a potom ho kúpim. Totiz verzie s F4 majú horší bokeh, ale perfektnú kresbu(hlavne F4IS) a naopak verzie s F2,8 majú krásny bokeh a makku kresbu - to je na mašľu čo? Ja totiž potrebujem nielen ostru kresbu ale aj dobry bokeh takže to momentálne budem mat podla mojho odhadu iba z pevneho ohniska (do uvahy prichádza 85/100/135.)

Nebude však zlé nechat si financnu rezervu, kupit len 24-70, pevnu 50/1,4,  tu 100vku už mám, aj blesk, takze si na chvílu vystačím a ako širokáč použijem nudzovo 18-55, na dáke svadby to bude stačiť. Inak aj tak široké ohnisko nepoužívam. S ťažkým srdcom budem predávať moju starú dobrú Nikoňácku D200 a všetko čo knej mám. Držte palce nech sa nakoniec rozhodnem správne a nech ceny ešte chvílu vydržia, take ake sú:) Gratulujem ak ste sa docitali az sem a prajem vela zdaru :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára